בפתח השנה החדשה

תפוח לשנה החדשה

בפתח השנה החדשה קצת לפני שהיא מתחדשת עלינו לטובה אפשר לעצור לרגע ולחוש את הקצה הזה, הנביעה הפנימית בתוכינו שמורגשת לקראת השנה שתופיע עוד מעט… ההמשך שנובט ומבקש לנוע קדימה, לעשות צעדים חדשים בעולם, צעדים שעכשיו הם רק רמז.   השנה הבאה מתחילה בקצה של השנה שעוד מעט מסתיימת. קצה שבועט, שמותח זרועות לעבר מה שעוד לא כאן, מבקש להתרחש ולהתממש בעולם, להיות לצעד הבא.   וכשיופיע ויתגלה הצעד הבא, אני מקווה שיפתיע, אני מקווה שתהיה תחושה שזה בדיוק מה שצריך היה להיות, ויחד עם זאת אף אחד לא ידע  שכך יהיה לפני שהופיע. שייצור מרחב חדש ופתוח שממנו ינבעו קצוות חדשים, יורגשו רמזים לצעדים חדשים שכיום, רגע לפני שהשנה החדשה נכנסת, עדיין אי אפשר לחוש אותם…


אני מאחלת לכולנו שנה טובה, שנה של גדילה וצמיחה, עשייה בעלת ערך, הקשבה לעצמינו ולאלה שאיתנו, ונשיאה קדימה של תהליכי החיים, ביניהם, גם תהליכי למידה.


בכל ראש שנה אני מקיימת מנהג קטן ביני לביני – לכתוב את כל הדברים שהייתי רוצה שינכחו בחיי בשנה הבאה. אני  מנסה לעשות את זה גם כאן.

הנה  מספר רעיונות שחלקם כבר נבטו כאן, ומבקשים להתגלות ולעשות עוד כמה צעדים, בשנה הבאה:

  • למידה מונבעת ולמידה כי צריך – התייחסות ל"פרדוקס" בין למידה טבעית מתוך תנועת החיים, לבין למידה "כי צריך" ובכל זאת עושים אותה, גם אם לא אנחנו הנבענו אותה מלכתחילה.
  • איך מחברים פעילות לתנועת החיים? 
  • סוד ההנחיה שנושאת קדימה – מה זה אומר להיות ליד תנועת החיים של אדם אחר, וכיצד אפשר להיות באינטאקציה שנושאת קדימה את תנועת החיים של האחר?
  • חוויית זרימה, השראתה של המוזה – מדוע עכשיו שירה יושבת ובונה מגדלים מפוארים מקוביות כבר יותר משעה, ואתמול לא הסכימה לשחק אף לו דקה אחת? מה מאפשר נביעה של תנועת החיים בתוך פעילות?
  • תהליכי למידה והתפתחות ארוכים – מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול? התפתחות תהליכית בתוך עיסוק בתחביב, התפתחות מקצועית, התפתחות בתוך ובין תחומי עניין.

אחת הדרכים לעשות צעדים זה לפתח ולכתוב על הרעיונות הללו בבלוג. וזה כנראה יקרה. דרך נוספת שמבקשת להתרחש בשנה החדשה היא להביא את הרעיונות ההתחלתיים הללו אל השטח ולהפגיש אותם עם מה שמתרחש שם. גם זה מבקש לקרות השנה.

בציפיה נרגשת למה שיתגלה. שנה טובה!  

מושגים חדשים: קצה

אשמח אם תשתפו:
אשמח מאוד לקרוא מה חשבת

תגובה אחת

  1. שנה טובה אורית יקרה. הרבה זמן לא קראתי אותך ועכשיו כן מצאתי לי רגע בין הטירוף של התקופה האחרונה. מקווה שכן אצליח להפוך לי את זה למנהג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד פוסטים מעניינים מהבלוג

צעד קדימה

צעדים נרמזים, צעדים מתהווים

איך הגעתי לכאן? האם ישבתי, דמיינתי, תכננתי ועשיתי והנה זה פשוט נוצר? זה אף פעם לא קרה ככה. זה לא קורה במהלך אחד ישיר, אלא בצעדים. כל צעד מוביל אל הלא נודע הבא. כך יצרתי קורסים, כך אני יוצרת סדנאות.

רימון

שנה טובה

שנה טובה – שנת תשע"ז
שלושה רעיונות של למידה מתנועת החיים בברכה לשנה החדשה

ashim-d-silva-100979

שנשמור על קשר?

הירשמו לניוזלטר וקבלו למייל עדכונים ותכנים ממני: פוסטים בבלוג, ועדכונים ישר מהתנור על כל מה שחדש כאן. המייל שלכם יישאר חסוי.

דילוג לתוכן