בית-ספר הכפר הירוק

בית ספר הכפר הירוק

סדרת בשבילי הלמידה – סיורים לבתי-ספר מעוררי מחשבה והשראה כתיבה: ד"ר אורית פרנפס בדרך לבית הספר בית הספר הכפר הירוק הוא בית ספר ותיק ששמו

לקריאת הפוסט >>

הבלוג, לפי נושאים

כל הפוסטים בבלוג

חינוך ולדורף

בית מיתר – בית חינוך ולדורף

"בית-מיתר" – בית חינוך ולדורף נמצא ביישוב צופית. בית הספר נפתח כבית ספר פרטי וקטן, ביוזמת הורים ב 1995 וקיבל הכרה כבית-ספר ממלכתי. למדנו על חינוך ולדורף ועל הפרקטיקות הייחודיות שבה מפתחים הילדים מיומנויות ויכולות במימדים שונים.

לפוסט המלא >>

בית ספר תיכון החממה

"תיכון החממה עמל הוד-השרון" הוא בית ספר חדש וחדשני שמאפשר התפתחות אישית לצד התפתחות מקצועית. החממה מקנה כלים וליווי ביציאה למסע התפתחות אישית, מבוסס תשוקות, תחומי עניין וכישרונות.
המוטו של בית-הספר הוא לפתח לומדים עצמאיים, המכוונים את הלמידה שלהם.

לפוסט המלא >>

ניסוח של ידיעה מעורפלת

המאמר הזה עוסק בתחושה שיש ידיעה משמעותית שרוצים לבטא החוצה, אבל היא מעורפלת עדיין ולא ברור איך לבטא אותה. בהנחה שחשוב לנו לנסח את הידיעה הזו, להבהיר אותה ולדייק אותה – איך עושים את זה?

לפוסט המלא >>

בית-הספר השכונתי שפירא

בית ספר ציבורי שמממש רעיונות של חיבור למקום, לסביבה ולקהילה, למידה מהחיים עצמם, של שיתוף הורים ומשפחות, ושל פדגוגיה מבוססת מקום. בית-הספר ממוקם בשכונת שפירא (אפשר לנחש…) בדרום תל-אביב.

לפוסט המלא >>

בית-ספר ממלכתי יסודי בסלעית

בית-ספר יסודי שהוקם לפני כ- 6 שנים לילדי היישוב. בית-הספר הוקם כבית-ספר ייחודי, והוא היסודי היחיד ביישוב. לאחרונה נכנס בית הספר למשכנו החדש והמעוצב בהתאם לתפיסה החינוכית שגובשה ע"י צוות מבית הספר ומתושבי היישוב, ונשענת על התפיסה המונטסורית-דמוקרטית.

לפוסט המלא >>

בית חינוך קהילתי גאולה

סיור שני: בית ספר תיכון בלב תל אביב. ייחודיותו היא בכך שהוא מאפשר הזדמנות יוצאת דופן לתלמידים שהתקשו להצליח בתיכונים גדולים – ולהעניק להם חוויות של הצלחה, הגעה לתעודת בגרות, לאתר ולממש תחומי עניין וחוזק אישיים ולהשתייך למסגרת תומכת המקדמת את תלמידיה.

לפוסט המלא >>

הבוסתן – בית חינוך בתנועה

סיור ראשון יוצא לדרך: בית הספר הנודד בין מרחבי למידה שונים, אתרים היסטוריים, ציבוריים וקהילתיים, המאפשרים למידה מבוססת מקום. התנועה מעודדת גמישות, התמודדות עם אי ודאות וסתגלנות.
לבית-הספר מאפיינים רבים המזכירים בית-ספר דמוקרטי. מוטיב ה"נדידה" והארעיות מוסיפים לו ממדים נוספים.

לפוסט המלא >>
מילה

פיסיקה מורגשת

במסגרת פיתוח רעיון ללימוד פיזיקה עם יותר משמעות וחיבור, רונית דיאמנט, מורה לפיזיקה, ואני מפתחות תכנית בשם: "פיזיקה מורגשת".
הפוסט הזה מניח את היסודות הפילוסופיים מאחורי "פיזיקה מורגשת". איך אנחנו מקשרים מילה או מושג למשמעות שלו? איך אנחנו עושים את זה באופן טבעי כשאנחנו מדברים, כשאנחנו מסבירים מונחים שאנחנו מכירים ויש לנו בסיס חווייתי התנסותי לגביהם? ומה קורה בלמידה פורמאלית בבית-ספר?
בקרוב נתאר כאן התחלות של יישום התכנית עם תלמידי תיכון.

לפוסט המלא >>

שנה טובה – שנת התחדשות

איך כותבים ברכה לשנה החדשה ולא ממחזרים שוב את מה שנהוג לכתוב? צללתי לעומק וגיששתי באפלה, והמתנתי לחדש, שלא כתבתי מעולם. וזה מה שיצא. בקצרה: שנה של התחדשות. מה זה אומר? תציצו בפנים ותקראו.

לפוסט המלא >>

מצפן חינוכי אישי – קצת יותר מנאום מעלית

מצפן חינוכי אישי נולד במרץ 2021, ומאז החל ללכת ולפגוש עולם. המפגש עם העולם ביקש מאיתנו לנסח – מה זה מצפן חינוכי אישי, למה זה חשוב ומה מאפיין את המהלך שלו. רצינו להבהיר את כל אלה באופן פשוט ונגיש דיו, אבל גם נאמן למהות ולרעיונות העמוקים שבסיס מצפן חינוכי אישי. 

לפוסט המלא >>
conversation

הקשבה 'למצפן חינוכי אישי' – סדנה עם צוות חינוכי

מצפן חינוכי אישי יוצא לדרך.
בתחילת החופש הגדול קיימנו סדנה ראשונה בת 10 שעות עם צוות מורים בבית-ספר על יסודי איזורי בעמק יזרעאל. הנכחנו את האפשרות של ניסוח מהות חינוכית של המשתתפים באמצעות פרקטיקות מתקדמות של הקשבה וניסוח משמעות בתוך קונטקסט צוותי, שיתופי ותומך. צעד חשוב לקראת הצעדים הבאים…

לפוסט המלא >>

כשהאטה בחינוך פוגשת צעירים חסרי מנוח

כבר מזמן ברור לנו שיש להביא את בשורת ההאטה בחינוך לשערי האקדמיה. רשמים מסדנה על האטה בחינוך שנערכה עם סטודנטים להוראה במכללת אורנים. הסדנה כללה שלושה מפגשים שעסקו ברעיונות ועקרונות ההאטה, התנסויות בפרקטיקות האטה בחינוך ויישום בשטח.

לפוסט המלא >>
ashim-d-silva-100979

שנשמור על קשר?

הירשמו לניוזלטר וקבלו למייל עדכונים ותכנים ממני: פוסטים בבלוג, ועדכונים ישר מהתנור על כל מה שחדש כאן. המייל שלכם יישאר חסוי.

דילוג לתוכן